سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی در سال 2018 !

استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی

 

امروز در طراحی سایت پرنا در خصوص اهمیت شبکه های اجتماعی و استراتژی های مهم و سرنوشت ساز در سال 2018 صحبت می کنیم.

در عصر حاضر بیش از 22% مردم جهان پروفایل فیسبوک دارند ، حدود 450 میلیون اکانت لینکدین ساخته شده است ، و حدود  93% کاربران pinterest صرفا برای خرید آنلاین می شوند . البته به شکر خدا دو مورد از این سه تا فیلتر هستند.

اگر با شروع کسب و کارتان سریعا شروع به ساخت اکانت در شبکه های مختلف کرده اید باید بگویم اینکار مثبت نیست و ممکن است اثر منفی نیز بگذارد. اگر قصد بهبود کسب و کار اینترنتی خود را از طریق شبکه های اجتماعی دارید باید با استراتژی پیش بروید هم هم استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی !

می توانید با خواندن مقاله SMO اطلاعات خوبی در این زمینه پیدا کنید.

و حال به قسمت اصلی مقاله استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی می رسیم.

 

قدم اول - اهداف و استراتژی شبکه های اجتماعی را منطبق بر اهداف کسب و کارتان تعیین کنید.

در ابتدا ، اگر میخواهید social media به شما کمک کنند باید مطمئنا شوید که اهداف شما نیاز های شرکتتان را پوشش دهند.اگر قصد دارید این کار را شروع کنید لطفا ابتدا مشخص کنید به تصور خود  چه زمانی در social media موفق به حساب می آیید ؟

برای مثال در پایین چند هدف برای شما مشخص کرده ایم شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

  • بهبود معروفیت برند : توجه اساسی شما باید بر روی تعداد فالوئر ها ، تعداد share شدن پست ها ، لایک ها ، کامنت ها و ... باشد.
  • معرفی یک محصول یا خدمت جدید : توجه به تعداد بازدید ها ، دانلود های انجام شده ، کامنت های مرتبط با موضوع و ...
  • جذب بازدیدکننده برای طراحی سایت : بررسی بازدیدکنندگانی که از طریق شبکه های اجتماعی وارد طراحی سایت حرفه ای  شما شده اند.

 

 

قدم دوم : انتخاب شبکه اجتماعی درست :

انتخاب شبکه و  استراتژی شبکه های اجتماعی درست یعنی شبکه ای که تمامی اهداف شما را تامین می کند و کاربران آن مشتریان بالقوه شما هستند. حضور در تمامی شبکه ها خصوصا برای کسب و کار های کوچک معمولا تنها باعث تلف کردن وقت و سرمایه و همچنین ضربه به طراحی سایت ارزان شما می شود.

برای انتخاب شبکه درست فاکتور های زیر را در نظر داشته باشید:

به دلیل فیلتر بودن اکثر شبکه ها ( و اخیرا تلگرام ) ما صرفا اینستاگرام و لیندین رو قرار دادیم.

  • لینکدین : لینکدین در حال حاضر پرچمدار تبادل در شبکه های B2B یا کمپانی به کمپانی است. این شبکه تقریبا در تمامی کشور های جهان کاربر دارد و برای برندینگ شما می تواند بسیار مهم باشد. (این شبکه اخیرا برای سئو هم میتواند مفید باشد )
  • اینستاگرام : با 800 میلیون کاربر در جهان ،  بهترین راه برای شناساندن برند و بهبود فروش به قشر جوان ( اکثر کاربران اینستاگرام جوان سال هستند )
  • شما میتوانید پیام رسان سروش ، واتس آپ  و .. را نیز انتخاب کنید که البته چندان توصیه نمی شوند. چون جذب و نگهداری کاربران در آنها بسیار سخت و پرهزینه است.
  • به صورت مکرر بازه سنی  ، جنسیت و جغرافیا  فالوور ها را رصد کند و بازار هدف را به درستی انتخاب کنید.

 

 

 

قدم سوم - نحوه نوشتن محتوا را طراحی و تعیین کنید .

 

حال که کاربران هدف و social media مخصوص خود را پیدا کردید ، زمان طراحی یک راهنما برای محتوا گذاریتان فرا رسیده است. اگر چه نمیتوان یک چارچوب کلی برای تمامی محتوا تعیین کرد ، منظور ما ایجاد روشی برای برقراری رابطه احساسی با فالوور ها است.

چگونه رابطه را بسیازیم ؟ با ایجاد یک قالب نگارش ، انتخاب زبان ( محاوره ، رسمی و ... ) و لحن نوشتنمان هم در شبکه های اجتماعی و هم در طراحی سایت

 

  • صدای خود را پیدا کنید : بله ، محتوای نوشتاری هم دارای صدا هستند ، صدای انتخابی شما باید با کسب و کارتان همخوانی داشته باشد. فکر کنید فالوور ها رو به رویتان هستید ، دوست دارید با زبان شوخی صحبت کنید ؟ زبان رسمی بهتر جواب میدهد ؟ خودتان انتخاب کنید !
  • یک داستان تعریف کنید : شبکه اجتماعی یعنی جنب و جوش با فالوور ، پس مطمئن شوید به نحوی داستان بگویید که با اهداف شرکت همخوانی داشته باشند. منظور از محتوای مرتبط این است که اگر شما یک شرکت مواد غذایی هستید در خصوص معادن محتوا نشر ندهید.
  • رقبا را بشناسید : چگونه باید در شبکه های اجتماعی موفق بود ؟ باید از رقبا بهتر عمل کنید. رفتار بهترین شرکت های هم زمینه را بررسی کنید ، بهترین ها را انتخاب کنید و بهبود بخشید . فقط مراقب باشید به هیچ هنوان تقلید و کپی نکنید ! صرفا الهام بگیرید.

 

قدم چهارم - در خصوص بهترین کلمات کلیدی و محتوا تحقیق کنید.

 

اگر قدم های بالا را انجام دهید ، به احتمال زیاد موفق می شوید . حال باید بفهمید که دقیقا چه محتوایی منتشر کنید. موضوع اصلی در این قدم ، توجه به کیفیت است ، به هیچ عنوان آن را فدای کیفیت نکنید.

چرا از کاربران نمیپرسید ؟ با استفاده از نظر سنجی چه در social media چه در طراحی سایت  سلیقه کاربران را بیابید ، تعداد لایک ها و ... را در پست های مختلف بررسی کنید ، کدام یک بیشتر مورد توجه بوده اند ، آن ها را بهتر تکرار کنید.

امیدوارم از خواندن مقاله استراتژی های اجباری شبکه های اجتماعی لذت برده باشید.

منتظر قسمت دوم باشید.

طراحی سایت پرنا

بیشتر بخوانید