سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند مثال از اهداف و استراتژی های مناسب برای یک سایت

استراتژی های مناسب برای یک سایت

اینکه بگویید من یک طراحی سایت بهتر می خواهم ، دقیقا به این مفهوم است که یک کسب و کار بهتر می خواهید. قصد دارید بهره وری را افزایش دهید ؟ به دنبال سود بیشتر هستید ؟ شاید هم می خواهید رضایت مشتری ها را بالا ببرید. این سوالات می تواند مفاهیم متفاوتی برای مردم داشته باشد. نکته این جاست، تنها داشتن این ایده که یک سایت بهتر می خواهید نمی تواند کمک شایانی به شما بکند ! البته بیشتر مردم پس از صرف هزینه متوجه این مهم خواهد شد.

 

اهداف سایت هوشمندانه هستند ؟

برای تعیین هدف سایت شما باید از قانون S.M.A.R.T استفاده کنید . این قانون مخفف کلمات Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Timely می باشد که به ترتیب به معنای دقیق ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، مرتبط و به موقع است. مدیران خوب همیشه با آمار و ارقام سروکار دارند. اهداف شما باید شفاف و متمرکز بر کسب و کار شما باشد وگرنه شکست خواهند خورد.

 

چند مثال از اهداف هوشمندانه :

حال که متوجه منظور ما از اهداف هوشمندانه شدید ، نگاهی به رایج ترین اهداف سایت برای دپارتمان های مختلف می اندازیم.

  • بازاریابی - افزایش ترافیک ،  تعیین چشم انداز جدید و بهبود رابطه با مشتریان فعلی
  • فروش - بهبود فروش با پشتیبانی از تیم فروش و و بهبود روابط
  • پشتیبانی مشتری - افزایش رضایت مشتری با بهبود خدمات پشتیبانی
  • وبمسترها - راحت تر شدن کار تولید محتوای قوی و تازه

 

اهداف بازاریابی طراحی وب سایت

بخش بازاریابی اصولا قصد دارد تا چشم انداز های جدید را جذب و درگیر کند ،  استراتژی سایت را تعیین کند ، برند کمپانی را بهبود بخشد و آگاهی عمومی را از طراحی سایت شما بالا ببرد . برخی از مثال های  اهداف بازاریابی وب سایت :

 

کشف بازار های دست نخورده :

این هدف  یکی از مهم ترین و قابل بحث ترین ها برای شرکت هایی است که تمام تلاششان روی کشف بازار جدید و دست نخورده مشتریان بالقوه است. تلاش این هدف بهبود فروش  با بهبود بازارایابی روی این قسما های کشف نشده بازار است. برای اندازه گیری بهتر توصیه میکنیم فروشی که از این طریق به دست می آورید را با درصد اندازه گیری کنید.

 

میزان آگاهی مردم از سایت شما :

این هدف به این موضوع اشاره داره که طراحی سایت ارزان  شما تا چه حد در بین مردم شناخته شده است و آیا محصولات و خدمات جدید شما به خوبی به کاربرانتان معرفی می شود ؟

 

اهداف فروشگاه های آنلاین

تمامی تمرکز و اهداف فروشگاه های آنلاین بر روی بهبود فروش متمرکز می شود که باید هم همینطور باشد. چند مثال از اهداف وب سایت های فروشگاهی

 

بهبود فروش !

این هدف سایت محبوب ترین در تمامی فروشگاه های آنلاین است که محصولات یا خدماتشان را به فروش برسانند. در این حوزه هم پیشنهاد ما اندازه گیری فروش بر اساس درصد است. برای مثال فروش ماهیانه 20% افزایش یافته است.

 

بهبود نرخ تبدیل فروش

نرخ تبدیل توانایی طراحی سایت در تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری است. این هدف بیشتر به کار فروشگاه هایی می آید که قصد دارند تمامی بار فروش را بر دوش وب سایت قرار دهند. این هدف می تواند در خصوص آنالیز  کیفیت ترافیک بازدید کنندگان  نیز به شما کمک کند. قبل از تعیین این هدف شما می بایست نرخ فعلی تبدیل سایت را بدانید.

 

بهبود پشتیبانی فروش

 

اگر نقش طراحی سایت حرفه ای شما بهبود رابطه با مشتری و همچنین پشتیبانی در حین فرایند فروش است این هدف می تواند به کار شما بیاید.شاید کمی عجیب باشد که هدف اصلی سایت فروش نیست بلکه بهبود رضایت مندی مشتری است . این موضوع می تواند به بازاریابی آفلاین شما کمک شایانی بکند و مشتریان راضی برای شما بازار های جدید خلق کنند.

 

بیشتر بخوانید

طراحی سایت پرنا