سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 اشتباه در بازاریابی آنلاین و نحوه مقابله با آن ها

10 اشتباه در بازاریابی آنلاین

 

کسانی که اطلاعات کاملی در خصوص بازاریابی آنلاین دارند می توانند یک کتاب کامل در خصوص اشتباهات رایج در این حوزه بنویسند (راستش 10 کتاب ) در این مقاله تیم تحریریه طراحی سایت پرنا در خصوص رایج ترین اشتباهات تمرکز کرده است. این اشتباهات شامل تمامی مسائل مانند سئو ، شبکه های اجتماعی ، تبلیغات و ... می شود. تمامی تلاش ما در این مقاله این است که شما اشتباهات خود را دریابید و تلاش و زمان خود را روی مسائلی که واقعا تاثیر گذار هستند قرار دهید.

 

1- رعایت نکردن اصول بازاریابی برای وب سایت خودتان

 

نمی توانم به شما بگویم که چند بار با این موضوع رو به رو شده ام. مردم با این ایده ساه لوحانه به شرکت می آیند که یک وب سایت خودش به طرز معجزه آسایی مشتری جذب خواهد کرد و روزانه میلیون ها نفر سایت را بازدید می کنند. امروزه حدود 1 میلیارد وب سایت در دهکده جهانی وجود دارد. همانگونه که شرکت شما بدون بازاریابی به هیچ می رود ، وب سایت هم دچار همین سرنوشت خواهد شد. بدون بازاریابی آنلاین ترافیک ورودی به طراحی سایت شما بسیار محدود و حتی صفر است . بدون ترافیک بازدیدکنندگان انتظار فروش کالا یا خدمات را نداشته باشید.

راه حل : برای بهره وری از سایت خود ، بازاریابی ، تولید محتوا و سئو را جدی بگیرید و مصر باشید !

 

2- انتظارات غیر واقعی داشتن

 

مورد بعدی که خیلی با آن رو به رو می شویم ، انتظارات غیر واقعی مشتریان است. بسیاری از مدیران و سهامداران اهدافی غیر واقعی در زمانی کوتاه مد نظر قرار می دهند. این موضوع از آنجایی نشات گرفته است که مردم گمان می کنند ایده های آنلاین خیلی زود به ثمر می نشینند. برای مثال شخصی اخیرا به شرکت ما آمد و از اهدافش برای داشتن 500 هزار بازدید کننده مجزا برای یک سال سخن می گفت. جالب این جاست که پس از کمی صحبت ما متوجه شدیم که منظور او 500 هزار مشتری است که خرید از طراحی سایت وی انجام داده اند. نه بازدید کننده !! بیشتر مردم ، حتی کسانی که اطلاعی در حوزه بازاریابی آنلاین ندارند می دانند که این هدف نا ممکن است.

 

راه حل : اهداف منطقی ، با توجه به موقعیت فعلی سایت خود تعیین کنید.

 

3- گول تبلیغات عجیب غریب را خوردن !

 

بله ! همه ی شما با این جملات که در یک ماه به رتبه یک گوگل می رسید و ... آشنایی دارید . همگی آن ها جذاب هستند. یک میانبر سریع ! در این تبلیغات آمده که سیل ترافیک بازدیدکنندگان به سایت شما سرازیر می شوند. به طور کلی شرکت های زیادی هستند که با استفاده از تکنینک های سئو کلاه سیاه سعی در گول زدن شما دارند. بگذارید حقیقتی را به شما بگوییم ، این تکنیک ها با گول زدن موتور های جست و جو در کوتاه مدت جواب می دهند. درست خوانید ! ولی پس از مدتی که شما تمامی پول را به شرکت سئو داده اید ناگهان گوگل شما را پنالتی خواهد کرد و پس از آن بازگشت به رتبه های خوب تقریبا غیر ممکن است :| زیرا گوگل شما را به عنوان یک سایت متقلب دسته بندی خواهد کرد. می توانید امتحان کنید :)

راه حل : صرفا با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه و قانونی رتبه خود را بالا ببرید . کمی بیشتر طول خواهد کشید ولی پس از آن جایگاه مستحکمی دارید.

 

4- بازاریابی آنلاین بی هدف ، برای تمامی مردم

 

بیشتر کمپانی ها به اشتباه ترافیک ورودی طراحی سایت  را مبنای موفقیت قرار می دهند. اگر بازدیدکننده بیشتری داشته باشند خوشحال خواهند بود. مهم تعداد بازدیدکننده ها نیست ، تعداد مشتریانی است که از آن بازدیدکننده ها جدب شما می شوند. شما باید اهداف مشخصی داشته باشید و صرفا برای بازار هدف خود برنامه ریزی و بازاریابی کنید.

 

راه حل : صرفا برای مشتریان بالقوه بازاریابی کنید نه تمامی مردم بازدید کننده مهم نیست مهم مشتری و پولی که وارد حساب شما می شود است !

 

5-شرکا و ابزار مناسب نداشتن

 

بازاریابی آنلاین امروزه بسیار پیچیده و سخت شده است. فاکتور ها ، المان ها و عناصر بسیاری امروزه برای موفقیت لازم هستند. شما باید تمامی عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق کنید تا در یک زمینه متخصص شوید. منظور چیست ؟ تنهایی موفق نخواهید شد ! ما هرگز کسی را ملاقات نکرده ایم که در تمامی مسائل بازاریابی آنلاین متخصص باشد و مطمئن هستیم که ملاقات نخواهیم کرد ! چرا هستند کسانی که در چند زمینه اطلاعاتی دارند ولی آنها هم نیاز به کمک دارند. همین موضوع در ابزار های لازم برای موفقیت هم صدق می کند . شما برای پیشرفت نیازمند ابزار مناسب برای بررسی آمار سئو ، بازدید ، فروش و .. هستید.

 

راه حل : افراد مناسب را جذب کنید ، به یاد داشته باشید که با احساس خود جلو نروید ! مهم نیست که از آنها خوشتان می آید یا خیر ، مهم این است که به درد کار شما بخورند.

 

6- دسته کم گرفتن هزینه های بازاریابی آنلاین

 

یک باور رایج غلط در عموم مردم رواج دارد و آن این است که بازاریابی آنلاین رایگان است. حتی اگر شما تمامی تلاش خود را روی انواعی از بازاریابی آنلاین که هزینه مستقیم ندارند معطوف کنید ، مانند سئو باز هم آن را ارزان به دست نخواهید آورد. هزینه برای یک طراحی سایت حرفه ای و نداشتن پول برای بازاریابی آنلاین مانند خرید یک ماشین و پول بنزین نداشتن است. بهتر است قبل از طراحی سایت بودجه یک سال بازاریابی را کنار بگذارید . این بودجه بین 30 تا 50 درصد هزینه طراحی سایت است.

 

راه حل :  به اندازه 20 تا 50 درصد هزینه طراحی سایت را برای بازاریابی کنار بگذارید.

 

7- تنها به تبلیغات پولی امید داشتن

 

نکته مثبت تبلیغات درست پولی این است که معمولا بهره وری دارند. علاوه بر آن ، تبلیغات اینترنتی سریع ترین راه برای رسیده به ترافیک مناسب در طراحی سایت ارزان شما است. ولی خوب این تبلیغات چند نکته منفی هم دارند . اول از همه اینکه به شدت گران هستند ، نتایج آنها معمولا کوتاه مدت است و پس از مدتی از بین می روند. به همین دلیل شما نباید به تبلیغات به عنوان منبع اصلی ترافیک بازدیدکنندگان نگاه کنید. شما بیاد چند استراتژی ترکیب شده داشته باشید . علاوه بر تبلیغات باید بر روی سئو ،  شبکه های اجتماعی و همچنین ایمیل مارکتینگ متمرکز شوید. درست است که این استراتژی ها معمولا زمانبر هستند ولی معمولا نتایج بلند مدتی در پی دارند. با این تفاصیل تبلیغات پول می تواند کمک شایانی به پیشرفت و موفقیت شما بکند. اگر بودجه خوبی دارید می توانید از آن در تبلیغات استفاده کنید.

 

راه حل : چند استراتژی ترکیبی داشته باشید ، صرفا به تبلیغات پولی اتکا نکنید.

 

8- تجزیه و تحلیل نکردن نتایج بازاریابی آنلاین

 

توجه نکردن به آمار و نتایج بازاریابی آنلاین  یکی از گناهان بزرگ بازاریابی است که می توانید انجام دهید! از کجا می فهمید که چیزی نتیجه بخش است اگر بازخورد ها را بررسی نمی کنید. با این حال این اشتباه یکی از رایج ترین هاست. تا زمانی که ترافیک به رشد خود ادامه دهد مدیران شرکت ها  خوش حال هستند . این کار دقیقا مانند قمار است ، زمانی همه چیز را می بازید ولی دلیلش را نمی دانید !

 

راه حل : همیشه نرخ بهره وری بازاریابی آنلاین  را بررسی کنید.

 

9- نداشتن برنامه برای بازاریابی

 

حالا به گناه کبیره حوزه بازاریابی آنلاین  می رسیم ! نداشتن برنامه . برنامه ریزی درست اصلی ترین نکته برای موفقیت طراحی سایت  و شرکت شماست. قبل از اینکه حتی هزار تومان خرج کنید باید یک برنامه مدون و هدفمند داشته باشید. هیچ چیز بدتر از استراتژی " هرچه پیش آید خوش آید " نیست . با این کار شما سرمایه خود را بدون اینکه متوجه شوید واقعا چه چیزی را به دست آوردید خرج می کنید. این کار بودجه و زمان شما را بیهوده خرج خواهد کرد. در مقابل با داشتن یک برنامه می توانید حتی به طور روزانه نتایج را بررسی کنید و پیش روید.

 

راه حل : هر چه قدر هم که زمان لازم است صرف کنید تا یک برنامه دقیق و تدوین شده داشته باشید.

 

10- توجیه و بهانه :|

 

هنوز هم قانع نشدید که به یک برنامه برای بازاریابی آنلاین خود نیاز دارید. اگر نه حتما دلایلی برای شم خود دارید، در این قسمت رایج ترین شک های موجود را معرفی می کنیم :|

 

استراتژی های بازاریابی آنلاین  برای تجارت های بزرگ است ، ما شرکت کوچکی هستیم.

استراتژی های بازاریابی آنلاین برای کسب و کار است نه طراحی سایت ارزان

وقت ندارم که یک استراتژی های بازاریابی آنلاین بنویسم.

من دوست دارم انعطاف پذیر باشم ، یک استراتژی منو محدود می کنه

 

موفق باشید !

طراحی سایت پرنا