سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 راه برای آنالیز رقبای سایت شما !

آنالیز رقبای سایت شما

امروز ، طراحی سایت پرنا در خصوص اهمیت آنالیز رقبا مقاله ای را برای شما عزیزان آماده کرده است.

این قسمت از مقاله صرفا مقدمه محتوای اصلی است . اما توصیه میکنیم حتما آنرا بخوانید .

متاسفانه ، شما به هر حوزه کاری که ورود کنید با رقبا بسیاری برخودر خواهید کرد ، برخی از آنها بسیار موفق و قدرتمند هستند.

سوال اینجاست. پس من چگونه با انها رقابت کنم ؟

خوب متاسفانه دوم را اینجا به کار میبرم . متاسفانه جواب این سوال هم آسان نیست ! فاکتور های بسیاری برا موفقیت وجود دارند : خدمات یا محصول عالی ، پخش  یا تحویل سریع و کامل کالا یا خدمات ، بازاریابی عالی و غیره . نیازی به توضیح هم نیست که شخصی که پشت کسب وکار قرار دارد باید پرتلاش ، مصمم باشد. به هدفش ایمان داشته باشد و افزاد درست را در کنار خود جمع کند.

بسیاری از مردم فکر می کنند برای اینکه رقبای طراحی سایت ارزان خود را کنار بزنند باید محصول یا خدمات بهتری نسبت به انها ارائه کنند. اگر چه ایجاد یک برند بهتر ، بیشتر می تواند پاسخ گوی شما باشد. اگر شما با دقت استراتژی برندیگ سایت های رقیب را بررسی کنید  و بدانید چگونه به آنالیز رقبای سایت بپردازید. می توانید با پشتکار ، قدم به قدم انها را کنار بزنید.

اما برخی مسائل در حوزه کسب و کار اینترنتی وجود دارد که اغلب باعث اشتباه شما می شود. همان نکته ای که در بالا عرض کردم که مردم فکر می کنند تنها راه شکست رقبا ارائه محصول بهتر است. وقتی این جمله را می خواند به احتمال زیاد فکر می کنید که درست است اما درست نیست !

Gary Dahl سال 1975 ، ایده سنگ های خانگی به ذهنش رسید . او سنگ هایی را که در ساحل نیومکزیکو پیدا می کرد ، درون جعبه هایی که مخصوص بودند به فروش میرساند . اون بیش از 4 میلیون سنگ را فروخت !

 

بله درست خواندید ! اون 4 میلیون سنگ را ، هرکدام به قیمت 4 دلار به مردم فروخت و ثروتمند شد !

بعد از 6 ماه ، این محصول شکست خورد ولی به هر حال سود زیادی برای اون داشت. نکته این داستان چیست ؟ با برندینگ درست حتی می توانید سنگ هم به مردم بفروشید.

مهم نیست که در چه حوزه ای فعالیت دارید ، چه طراحی سایت چه .. بررسی دقیق رقبا به شما آگاهی زیادی در خصوص استراتژی های انها می دهد. تمامی توجه و مطالعات خود را صرف کمپین های بازاریابی آنها کنید. علاوه برا آن با آنالیز رقبای سایت می توانید با صرف زمان کوتاه تری ، بایدها و نباید های حوزه کاری تان را نیز پیدا کنید.

 

اهمیت بالای آنالیز رقبای سایت در طراحی سایت حرفه ای

 

رقابت در هر حوزه ای هر روز در حال افزایش است . این رقابت به قدری رشد کرده است که کسب و کار را مانند شمشیری دو لبه کرده است. از طرف دیگر این رشد باعث شده تا مشتریان بالقوه شما بسیار بسیار بیشتر شوند.

امروز اهمیت آنالیز رقبای سایت به شدت بالا رفته است. برای مثال بر اساس تحقیقات Alliance ، یک شرکت تولید زهرماری بلاد کفر :) ! متوجه شد که تمامی رقبا نسبت به خریداران خُرد بد رفتار هستند . رقبای این شرکت صرفا به دنبال مشتری های کلان و بزرگ بودند و با کسانی که خرید کوچکی داشتند چندان خوش رفتار نبودند.( این تحقیق را می توانید از اینجا بخوانید ) این شرکت با بررسی رقبا ، به سرعت این ضعف را شناسایی کرد و نقطه قوت خود را بر آن بنا کرد. آنها به سرعت به سهم بزرگری از بازار دست یافتند.

برند های بزرگ ، از همان ابتدا کار آنالیز رقبا را شروع کردند. آنالیز انها بدین گونه بود : توصیف صنعت و کسب و کار رقبا ، توصیف رقبای رقبا ! ، مشتریان آنها و تمایز اصلی آنها با یکدیگر مثل قیمت ، نحوه خدمت رسانی و ...

استفاده از این روش قدیمی می تواند یه شما کمک کند ولی نیازی نیست شما خودتان را محدود کنید . ما در این مقاله قصد داریم ابزار آنلاین مهمی را که با کمک انها شما میتوانید به آسانی رقبا را آنالیز کنید را به شما معرفی کنیم.

با توجه به طولانی شدن مقاله ، ابزار بررسی آنلاین را در مقاله بعدی معرفی می کنیم.

لطفا با ما همراه باشید.

طراحی سایت پرنا